Regelsæt

  1. Cyklen og dens udstyr

    1. Godkendt hjelm skal bæres under hele træning.

    2. Det er tilladt at køre på enten racer eller –tricykel.

    3. Cyklen skal være i god stand, så unødvendige tekniske problemer undgås under træningen, ligesom bremser skal være funktionsdygtige.   

    4. Reflekser i hjul, på pedaler, samt for og –bagrefleks og ringeklokke er ikke påbudt.

    5. Lygter er kun påbudt ved træning efter mørkets frembrud. Hvis dette er tilfældet, vil det blive annonceret i forbindelse med træningsplanen på hjemmesiden.

    6. Klik-pedaler er ikke påbudt, men anbefales.

    7. Cyklen skal være udstyret med styrpropper i begge sider, da styret ellers kan bore sig ind i dig selv eller andre ved styrt.

    8. Det er påbudt at medbringe slanger, dækjern og pumpe, så man kan skifte slange ved evt. Punktering. Det forventes at man er i stand til selv at skifte slangen.
       

  2. Færdsel i trafikken   

    1. Vi kører i henhold til færdselsloven.

    2. Vi respekterer andre trafikanter, og holder hele tiden øje med trafikken.

    3. Som udgangspunkt køres der på linje parvis, med mindre andre instruktioner fra instruktøren eller holdkaptajnen foreligger.

    4. Naturen er vores træningscenter, og vi respekterer derfor denne. Alt skrald og brugte slanger tages med hjem eller smides i en skraldespand. INGEN undtagelser. Kan du have det med ud, kan du også have det med hjem.
       

  3. Tegn og Sikkerhed

    1. ​Når du kører i gruppe, fungerer alle som gruppens øjne, og det er vigtigt, at du er ekstra vågen og holder øje med forhindringer, som kan være til fare for gruppen. Det kan f.eks. være kantsten, grene, huller i vejen, vejarbejde, holdende biler og medtrafikanter. Forhindringer angives ved at vise de bagvedkørende i hvilken side, forhindringen kommer. Ligger forhindringen i venstre side, kan man pege ned mod venstre eller slå sig selv på venstre balle/side. Hvis forhindringen kræver særlig opmærksomhed, råbes “se op! Venstre!”. Råbes der “bagfra”, fortæller man gruppen, at en medtrafikant vil overhale. “Forfra” betyder, at der kommer modkørende. Råbes der “én og én”, køres der i enkeltkolonne, indtil bagerste mand råber “fri!”. Hvis gruppen skal standse, sænker man stille og roligt farten, samtidig med at der råbes “stopper”. Hvis gruppen overstiger 15-20 mand, vil der bliver opdelt i to eller flere mindre grupper. Grupperne følger hinanden med 100-200 meter imellem sig. Vi kører generelt meget tæt på hinanden, og selvom det er hyggeligt at snakke med sidemanden, skylder du dig selv og alle andre hele tiden at være oppe på dupperne, så vi undgår uheld.
       

  4. Vi kører til aftalt tid.

    1. Der køres altid til aftalt tid, da det kan være koldt at stå og vente. Kom derfor gerne i god tid, det styrker også det sociale sammenhold.
       

  5. Træningen

    1. Man møder op for at deltage i fællestræningen, som er planlagt af instruktøren. Instruktørens retningslinjer skal til enhver tid følges og respekteres. Man skal følge træningspasset og det er en god ide at have sat sig ind i træningspasset inden fremmøde, samt at have kendskab til ruten. Detaljer om træningen vil være offentligt tilgængeligt på hjemmesiden 4 uger før.

    2. Du vil normalt ikke blive efterladt, hvis du punkterer eller er meget træt. Punkteringer kan ske for alle. Punkterer du i et interval, vil resten af gruppen køre færdig og derefter samle dig op. Det kan være en rigtig god idé, at du fjerner sten fra dine dæk og checker dækkene med jævne mellemrum, da et slidt dæk har nemmere ved at punktere end et nyt.

 

© Herlev Tri og Motion 2019

  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon